23 komentarze

  1. Pierwsza reakcja – wyprostowałam plecy, siadłam głębiej na krześle, wyprostowałam szyję. Szkoda tylko, że na co dzień o tym zapominam. Ale dziekuję, każda przypominajka mobilizuje.

  2. Oj, przypomniałaś mi, że ja po prostu nie umiem dobrze siedzieć przed komputerem… I niestety już odczuwam tego efekty. 🙁 Dziękuję za zestaw cennych rad!

    • Ela (eCalma.pl)

      Pracuj nad tym, aż sama zauważysz poprawę. Zastosuj jedną radę jednego dnia, kolejnego dodawaj nowe zmiany. Będzie dobrze. 🙂 Nie chcę Cię martwić, ale siedzenie w biurze to ułamek tego, co robimy dobrze lub źle z kręgosłupem przez całe życie.

  3. Czytając od razu poprawiłam postawę:) ale masz moc! Chyba sobie zrobię taką grafikę z napisem siedź prosto. A tak szczerze, bardzo przydatny wpis. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy jakie komplikacje powoduje zła postawa.

  4. fajnie, że znalazłam Twój wpis 🙂 od razu poprawiłam się na krześle ( jestem jeszcze w pracy , hmmm już 11 godzinę ) 🙂 Na szczęście pracę lubię, ale kręgosłup bardzo, oj bardzo cierpi 🙁

    • Ela (eCalma.pl)

      Ale się ciesze Bibi. 🙂 Jestem szczęśliwa, że mogę Ci pomóc. Ale nono, kończ już robotę. Kręgosłup swoje, ale jeszcze oczy…

    • Ela (eCalma.pl)

      Ania, trzeba włączyć myślenie. Dlatego wpadaj tu jak najczęściej, a ja będę Ci przypominać o dobrych nawykach. 🙂

    • Ela (eCalma.pl)

      Maciej, cieszę, że się przydał. Zaglądaj często, aż prawidłowa postawa stanie się Twoim nawykiem. Będę bardzo dumna. 🙂

  5. Och, jakie to prawdziwe! Bardzo dużo pracuję i czasem doskwiera mi ból pleców 🙂 O tych przerwach będę pamiętać i wracać do tego tekstu, gdybym o nich jednak zapomniała 🙂

  6. M.

    Dzięki za przypomnienie, bo pracując po 12h w pozycji głównie siedzącej trzeba umieć znaleźć sobie coś, żeby rozprostować nogi. 🙂

    • Ela (eCalma.pl)

      M., nie pracuj tak dużo! Uparcie będę Cię torpedować moimi przemyśleniami na temat pracy i mam nadzieję, że przestaniesz tyle pracować. Albo będziesz, ale od czasu do czasu. 🙂 Bo się zamęczysz, a tego nie chcemy.

  7. Kurcze, ja niby nie w biurze, a w domu, ale też przy kompie. I siedzę jak rasowy garbusek! 😛 Dobrze, że tu trafiłam, bo od razu się wyprostowałam 🙂

  8. A ja wiem, że źle siedzę przy komputerze. Tylko, że wybieram najdogodniejszą dla siebie pozycję, bo inaczej wszystko mnie boli. Widocznie każdy jest inny i zasady ergonomii pracy przy biurku z komputerem nie dla każdego są jednakowe, albo to ja jestem dziwna 😉

    • Ela (eCalma.pl)

      Magdalena, to że wygodne dla Ciebie (bo się przyzwyczaiłaś), to nie zawsze zdrowe. Napiszę Ci o sobie. W pewnym momencie zdałam sobie sprawę, że się garbię i wyglądam jak koślawiec. Wszystko dlatego, że pracowałam 8 godzin dziennie przy laptopie z głową i barkami pochylonymi w dół. Postanowiłam się wyprostować i zaczęłam stosować najprostsze sposoby: podstawka pod laptopa, dodatkowa klawiatura, siedzenie od czasu do czasu na piłce. I wiesz co się stało? Zaczęło mnie boleć w odcinku piersiowym, bo zmieniłam pozycję na nową. Każda zmiana może boleć, ale to trwa chwilę, a później jest tylko lepiej. Bolało mnie dosłownie 3 dni. 😉

  9. Pierwsza reakcja na tytuł to wyprostowanie się. Więc chyba musiałabym sobie zrobić screen Twojego wpisu i ustawić na tapacie 😉

  10. Bardzo dobry wpis! Współcześnie, kiedy prawie 60% społeczności ma pracę siedzącą i jesteśmy narodem siedzącym, niż stojącym, takie rady to prawdziwy skarb. Dziękuję za ten artykuł! 🙂
    Pozdrawiam pięknie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *